Çarşamba, Temmuz 06, 2005

Menekşe



Söz madem çiçeklerden açıldı, Emel de sormuşken, menekşemden de söz etmesem olmaz. Menekşenin başına gelenleri ve tecrübelerimi anlatayım. Tabii bu bakımı bilerek yapmadım, çiçeğin yerini sevmesinden dolayı biraz tesadüf olabilir :)

Resimde gördüğünüz menekşeyi 5-6 sene önce bir arkadaşım ev hediyesi olarak getirmişti. 4 sene eski evimde güneş alan mutfak penceresinde durdu, bir kaç kez yanlışlıkla düşürdüm, çürüme - kuruma tehlikesi yaşadı. Her şeye rağmen dayandı.

Yeni evimde bu sefer salona koydum, salon öğlenden sonraları iyi güneş alıyor, ama güneş direkt çiçeğin üzerine gelmiyor. Saksısını ve toğrağını değiştirdim, düzenli suladım, toprağın nemli olması yeterli. Çevresindeki büyük yaprakları, güç yeni açan yapraklara gitsin diye solmasa bile ara ara kopradım. ( Lilyumlara dikkatli bakarsanız 4 tane goncası olanın çiçekleri daha küçük, 2 tane olanın çiçekleri daha büyük. )

Yaklaşık 1,5 sene salonda sakin sakin durduktan sonra geçen mayıs ayında resimde gördüğünüz gibi birden coşarak açtı. Şimdi yine sakin sakin duruyor yerinde. Bakalım bir daha ne zaman açacak?

Bu kadar çiçeğim olduktan sonra bırakıp da bir yere gidemiyorum, ben yokken susuz kalmamaları için ne öneririrsiniz?

3 yorum:

incikboncuk dedi ki...

Mesajda yazdığım kadar tavsiyem var, ama en önemlisini unutmuşum : çiçekleri sevmek gerekiyor. Ara ara yapraklarını okşamak gerekiyor.

Adsız dedi ki...

menekseler cok güzel sizin sayfaya bakmadan bende bugün menekselerimi sularken resimlerini cekmistim sayfama koydum.dediginiz gibi annem her sabah her aksam yatmadan önce onlarla konusur ,sever.sevgi bütün canlilar icin gecerli.degilmi..

manolya dedi ki...

Çok güzel açmis. Bu yıl bizim menekseler de açti nasilsa... Bir yerde pet siseleri su ile doldurup üzerine delik açtiktan sonra basasagi saksiya gömmenin çiçeklerin su ihtiyacini karsilayacagini okumustum ama denemedim.
Sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...