Salı, Ağustos 15, 2006

Ton Balıklı Renkli Salata

Şu sıcak yaz günlerinde gece rahat uyumak için akşam yemeklerinde biraz hafif yemek gerek. Bu ayki etkinliğimizin konusu salata olunca şöyle değişik bir şeyler hazırlamak için araştırma geliştirme yaptım. Ama sonuç olarak sizler için her zaman severek yediğim, yoğun iş çıkışı akşamlarında büyük kurtarıcım olan ton balıklı salata hazırladım.

Bu ayki ev sahibemiz Şeyda'ya seçimi için teşekkür ediyor, etkinlik turunda kendisine kolaylıklar diliyorum.

Gelelim tarife, ama bu salatanın tarifi yok :) Evde, buzdolabınızda ne varsa, canınız ne yemek istiyorsa içine hepsinden koyuyorsunuz. Geçen akşam salataya ben neler koymuşum, bakalım;
  • Kocaman bir salata kasesi alıyoruz.
  • Büyüklüğüne göre yarım ya da dörtte bir göbek salata : Yıkaması daha kolay ve bence lezzet olarak bu salataya çok yakışıyor. Son durulama suyuna sirke koymayı unutmayın. İri parçalar halinde doğruyoruz.
  • Salatalık : kabukları soyulup küp küp doğranır, daha çok lif alayım derseniz dışını iyice yıkayıp kabukları ile de kullanabilirsiniz.
  • Domates : küp doğranır, kabuklarını soymadan katabilirsiniz.
  • Közlenmiş kırmızı biber : hazır konserve olarak alıp zaman kazanabilirsiniz, ama tazesi de salatada çıtır çıtır çok güzel oluyor.
  • Suyu süzülmüş konserve mısır : çok koymayın, kalorisi yüksekmiş.
  • Tabii ton balığı : 80 grlık beni kesmiyor, 160 grlık daha iyi. Eskiden suda olanlardan alıp suyunu süzüp eklerdim, şimdi vakumlu ambajlı olarak da satılıyor, yağ-su süzme derdi olmadan poşetin içini salatanın üzerine boşaltıyorsunuz.
  • Bir kaç maydonoz ile süsleyelim, ekmek yerine bi iki çubuk galeta yeterli olur.
  • Veee son olarak da zeytinyağ ve tercihe göre nar ekişi ( bu aralar her şeye ekliyorum) ekleyelim.

Öyle masaya falan oturmaya gerek yok, televizyonun karşısındaki koltuğa kurulup kasemiz kucağımızda salatamızı afiyetle yiyoruz. Bu kadar hafif bir yemek yanına içecek olarak bence limonlu soda yakışır.

Afiyet olsun


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...