Cumartesi, Kasım 18, 2006

Kuruyemişli Yağsız Kek

Yıllar önce Lezzet dergisinin bir sayısından kesip saklamıştım, mayıs ayında anneler günü dolayısıyla "Annemin Kekleri" diye bir konu hazırlamışlardı, bu tarifi de ordan aldım. Yağsız yapılıyor olması nedeniyle ilgimi çekmişti. Ama nedense bir türlü denemeye fırsatım olmamıştı. Bu haftasonu evde olmayı başardığım için hemen denedim.

İçinde 5 tane yumurta kullanıldığı için epey besleyeci bir tarif, yumurta sevmeyen çocuklar için belki iyi bir kandırmaca olabilir :)

Yağsız olduğu için kalıba yağışma gibi bir problem olmadı. Ama teflon bile olsa kabınızı yağlamyı unutmayın. Tarifi aynen aktarıyorum.

Afiyet olsun.

Malzemeler:
  • 5 yumurta
  • 1.5 su bardağı tozşeker ( kuru üzüm miktarını biraz arttırıp şekeri 1+1/4 kadar koydum)
  • 1 çay bardağı kuru üzüm
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • Yarım paket kabartma tozu (yarım paket yerine tam paket koydum, yine de gayet güzel oldu)
  • Yarım limonun suyu
  • 1 çay bardağı çekilmiş ceviz içi
  • 1 çay bardağı çekilmiş fındık içi

Yapılışı:

  1. Kuru üzümü yıkayıp süzgece alın. Suyu iyice süzüldükten sonra kurulayın ve üzerine 1 çorba kaşığı un serpip harmanlayın.
  2. 2Yumurtaları tozşekerle birlikte derin bir kabta iyice çırpın. Un, vanilya, kabartma tozu ve limon suyunu ekleyip çırpmaya devam edin. Ceviz, fındık ve kuru üzümü ilave edip karıştırın.
  3. Kek kalıbını yağlayıp hamuru dökün. Önceden ısıtılmış 180 dereceye ayarlı fırında 20 dakika pişirin. Isıyı 150 dereceye düşürüp 20 dakika daha pişirin. Kek ılınınca kalıptan çıkarıp soğumaya bırakın.



4 yorum:

NuR dedi ki...

Sevgili Nurdan,
Çok sayıda yumurta ile yapılan keklerin tadı daha farklı oluyor. Bende çok seviyorum, ellerine sağlık, afiyet olsun
Sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

blogunuzu bağlantılarıma ekledim, sakıncası yoktur umarım. ??

incikboncuk dedi ki...

Sennur, denemeni tavsiye ederim. simdiden afiyet olsun.

Selcannur, hoşgeldin. linklerine eklediğine sevindim. Ben de seni ekledim.

Adsız dedi ki...

aşk şiirleri kısa aşk şiirleri Etkileyici Sözler Sesli Sohbet Sesli Chat Yeni Aşk Sözleri Ayrılık Sözleri aşk şiirleri ikbal gürpınar şiirleri hayvanların çiftleşmesi slowtürk dinle lig radyo dinle günaydın mesajları msn sözleri sevişme teknikleri güzel aşk sözleri doğum günü sözleri Günaydın Mesajları Etkileyici sözler Nasıl öpüşülür Diyet Egzersiz Yemek tarifleri Makyaj Cinsellik radyo dinle video izle aşk mesajları oyun oyna Sesli Sohbet Sesli Chat Chat Sohbet karadeniz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...