Çarşamba, Mayıs 02, 2018

Portakallı Kek

Daha pişerken mutfağı, evi inanılmaz bir portakal🍊kokusu sardı, kendim yaptım diye demiyorum efsane olmuş😎
Aramızda 3 dilim yemiş bazı arkadaşlar var, yok yok ben değilim😁🐿🐿
Easter’den dolayı evde bir çikolata yumurta enflasyonu olunca kışın son portakallarıyla kek yaptık,  ısrarla tavsiye ediyorum, tarifi de ekliyorum🍊

Malzemeler:
- 2 büyük yumurta (oda sıcaklığında)
- 1/2 su bardak şeker (sütlü çikolata ekleyeceğimiz için şekeri az kullanıyoruz, zaten portakal suyu da tatlı)
- 1/2 su bardağı ay çiçek yağı
- 1/2 süt (oda sıcaklığında)
- 1 su bardağı taze sıkılmış portakal suyu
- 1 adet kabuğu etli portakal
- 1/2 su bardağı sütlü çikolata parçası (yeşil mercimek boyunda, bitter kullanırsanız damak tadınıza göre şeker arttırılabilir)
- 2 1/2 su bardağı un
- 1 paket kabartma tozu
.
Yapılışı:
- 2 yumurta ile şekeri iyice çırpıyoruz.
- Süt, sıvı yağ ve portakalı ekleyip karıştırıyoruz.
- Portakal kabuklarının kek içinde irice olması için normal tarafı ile kabuğu iyice rendeliyoruz.
- Un, kabartma tozu, çikolata parçalarını ekliyoruz. - Yağladığımız kek kalıbına karışımı döküp önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında 35 dakika kadar pişiriyoruz.
- Taze demlenmiş çayımı hazır edip sıcak sıcak kekimizi afiyetle yiyoruz🍊

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...