Pazar, Ekim 23, 2005

Haftasonu Manzaraları

Bu haftasonu hava çok güzeldi, sanırsınız ki ilkbahar gelmiş. Cumartesi sabah erkenden dışarı çıktık. Alışveriş yapmak için Beşiktaş pazarının yolunu tuttuk. Beşiktaş pazarı, eski Ulus pazarına göre daha küçük, ama aradığınız her şeyi uygun fiyata bulabileceğiniz bir pazar.

Pazarın çıkışına doğru bir yerde çuvalların içinde ceviz satılıyordu. Taze ceviz görünce dayanamadım. Şöyle ince kabuklusundan bakınırken yanımızdan duran yaşlı (aman böyle söylediğimi duymasın, kesin çok kızar), bir o kadar da bakımlı, şık bir bayan "şu arkadakinden alın, çok güzel" dedi. Biz de sözünü dinleyip o çuvaldakinden aldık. Fiyatı daha yüksekti, ama kabuğu gercekten o kadar ince ki, eşim avucunda kırabiliyor, ben beceremiyorum. Kırılınca da içi çok kolay çıkıyor, damarlı değil. Aysel Gürel'e önerisi için teşekkür ediyoruz.

Hava güzeldi, hemen eve dönmek olmazdı. İstinye-Yeniköy'e doğru yola çıktık. Sahilde biraz dolaştıktan sonra dönüş yoluna çıktık. Boğaziçi köprüsünde trafik yoğun olduğu için şansımızı Fatih Sultan Mehmet köprüsünde deneyelim dedik. Ordan kaptırdık, Beykoz'un Öğümce köyüne Cam Ocağı'nı görmeye gittik.

Cam Ocağı, şehrin curcunasından uzak bir cam atölyesi. 2 haftalık yoğun eğitim alabileceğiniz gibi, boncuk yapımı, art clay, emay (mine) gibi 2 günlük atölye çalışmalarına katılabilirsiniz. 2 haftalık yoğun program süresinde kampüste konaklama imkanı da var.

http://www.glassfurnace.org/boncuk.htm bu linkten boncuk yapım aşamalarını görebilirsiniz. Cam ocağında satışta olan ürünlerin sergilendiği iki oda vardı, oraları gezdik. Bahçesinde dolaştık. Her yerde camdan yapılmış değişik objeler vardı, fotoğraf makinamı yanıma almadığıma çok üzüldüm.

Fırınların olduğu odanın üstünde bir asma kat yapılmış, burdan aşağıdaki odada ustaların çalışmalarını, camı nasıl şekillendirip vazo yaptıklarını izleyebiliyorsunuz.

Akşam eve vardığımızda epey yorulmuştuk, alışık olmadığımızdan temiz hava çarpmış olabilir :)