Çarşamba, Aralık 26, 2007

Kitaplar kitaplar...


4.5 günlük bayram tatili için DNR'in online alışveriş sitesinden kitap sipariş ettik. Eğer internetten kitap almayı seviyorsanız bu siteye göz atmanızı öneririm. Bazı kitaplarda %27-%50 arası ciddi indirimler olabiliyor. Eğer güncel kitaplardan sipariş ederseniz, kitaplar en geç 2-3 iş günü içerisinde elinizde oluyor.

Bakalım kitap menümüzde neler var?

Harry Potter ve Ölüm Yadigarları : bir solukta bitti, bu gerçekten serinin son kitabı, haberiniz olsun.

Türkleri Anlama Kılavuzu : eğer bu kitabı alırsanız, 2.yi almanıza gerek yok, bu kitap tamamını kapsıyor. Kitapta ilginç tespitler var, okurken kendiniz çok şey bulup eğlenebilirsiniz, tam tatil kitabi. Arka kapağından alıntı;

Madde 39- "Misafirlere hoş geldin dedin mi?.." çocuğa yaşatılacak en büyük kabuslardan biridir... Gelen misafire, ebeveyne göstere göstere "hoş geldin" deyip, kabustan kurtulmak gerekir...

Madde 60- Düğün salonunda halay ekibi, önce pistte çember oluşturarak coşar. Ardından masaların arasından geçerek halaya yeni kişiler alınır. En sonunda düğün salonunun duvarları boyunca halay çekilir. Ve nihayet halaydan kopmalar başlar... Halay ekibi dağılsa da, 2-3 kişi şuurunu kaybetmiş şekilde halay çekmeye devam eder... Çok sonra anlaşılır ekibin dağıldığı...

Madde 72- Belediyenin yaptığı kazı çalışmalarında kullanılan iş makineleri, etrafında kalabılığın toplanmasını sağlar. İş makinelerinin temposuna hayran olan fertler, saatlerce kazı çalışmalarını seyredebilirler... Bazılarının çalışmaya katılıp "topla gel, indir, kaldır, hoppp dur"... demesine az kalmıştır...

Veda - Esir Şehirde Bir Konak : Diğer Ayşe Kulin kitaplarında olduğu gibi bu kitap da çok akıcı bir dil ile yazılmış. Konu Osmanlı'nın son dönemlerinde maliye nazırılığı görevi yapan büyük dedesinin hayatı ile ilgili. Biyografi şeklinde olmasına rağmen asıl olarak o dönemki ev hayatı ve yaşananlar anlatılıyor.

VÖSYM : Bu kitabı pek bilmiyorum, eşim talebi üzerine sipariş ettim. ÖSS sorularının günlük hayata uyarlanmış, komik halleri diyebiliriz.

Arka Kapak'tan

Beş işçi bir gökdeleni 52 yılda yapmaktadır. Böyle proje olmaz olsun. Aynı gökdeleni 38 kuaför hiç yapamaz. Fakat bir kuaför bir saçı iki günde yapar.44 yorgancı 17 yorganı dört günde diktiğine göre, üç silahşör bir bufaloyu kaç günde yakalar? a) Birkaç günde c) 1100 günde b) Günübirlik d) Bufalodan bufaloya değişir (Tıknaz bufalolar sinirli olur, zor yakalanır) e) Hiçbiri (Doğru cevabı biz uzmanlar biliyoruz, bunu siz genç kişilerden saklamasını da biliriz anlamında)

Suskunlar : İhsan Oktay Anar'ın son kitabı. Osmanlıca sözcüklerin biraz fazla kullanılmasına rağmen sürükleyici bir kitap, bazı mekanları o kadar güzel detaylarıyla anlatıyor ki, o zamanki Osmanlı evlerini, sokaklarını, esnafı çok merak ediyorum. Ancak biraz dikkatle okumanızı öneririm, bölümlerde birdenbire farklı olaylara/kişilere geçiyor, ama sonra bağlantılarını kuruyor. Kitap okurken Crtl+F tuşu da olmadığı için, ya bu adamdan nerde söz etti diye bulmak zor oluyor.
Yedi Kapılı Kırk Oda : henüz okumadım, ama sırada bu kitap var.

Ademler ve Havvalar 5 : Piyale Madra'nın çizimlerine bayılıyorum, küçük bir kalem hareketi ile ile üzgün/sevinçli/şaşkın ifadeleri verebiliyor. Kadınlarla ilgili çok ilginç, ama bir o kadar da doğru tespitleri oluyor. Kitaplar gelir gelmez ilk olarak bu kitabı bir solukta okudum bitti.

5 yorum:

Tijen dedi ki...

Suskunlar'ı ben de çok severek okudum. İnci gibi işliyor kitaplarını değil mi?

Nalan Kaplan dedi ki...

Nurdancığım sağlıklı, huzurlu nice yıllar dilerim canım,sevgiler !

Adsız dedi ki...

Merhaba
Ayşe Kulin'in veda kitabının 260. sayfasındayım ben şimdilik beğendim, Gerçekten akıcı bir kitap

Sevgiler

incikboncuk dedi ki...

pıtırcık hoşgeldin. Kitabı yarımlamışsın, bu akşama biter belki :)

Gulos dedi ki...

Merhaba,
Türkleri Anlama Klavuzunu Kesinlikle alıcam .Çok güldüm hatta gözlerimden yaş geldi.Bu aralar çok vakit bulamıyorum ama en yakın zamanda ben de kitaplarıma dönücem.
Sevgilerimle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...