Pazar, Kasım 20, 2005

Madrid'e Giriş

Eveeet kaldığımız yerden devam edelim.

Perşembe günü otobüsle 650 kmlik yolculuktan sonra akşam 5:30 gibi Madrid'in şehir merkezine vardık. 8 saat yolculuk çok rahat geçti. Sürekli otobandaydık. Avrupa Birliği'ne girmeden önce ülke bu kadar bakımlı değilmiş. AB'den para ile öncelikle olarak yolları düzeltmişler, çünkü yılda 70 milyon turist İspanya'yı gezmeye geliyormuş.

Hava geç karardığı için tura dahil olan serbest şehir turuna başladık. Madrid ile ilgili ilk izlenimim, Barselona'dan daha gösterişli ve bakımlı olduğuydu. Binalar daha klasik ve gösterişliydi. Barselona'da ise modern sanata göre yapılmış binalar daha çoğunluktaydı.

İlk olarak boğa güreşlerinin yapıldığı arenaya uğradık. Boğa güreşleri pazar günleri yapılıyormuş. O haftasonu pazar günü Madrid'de olacağımız için bilet aldık. Rehberimiz "gündüz hava sıcak olur, üstü kapalı yerden alın" dese de biz en ucuz yerden 5 euro'luk bilet aldık. Üstü kapalı yerin fiyatı ise 10 euro idi.

İyi ki de ucuz bilet almışız, pazar günü hava kapalı idi. Olayın nasıl geliştiğini pek fazla anlatmak istemiyorum, çünkü bence hepsi vahşet ve güreş hiç adil değil. Sadece turist çekmek için yapılan bir gösteriden ibaret. Zaten İspanyol gençliği pek izlemiyormuş, daha çok fanatik yaşlılar geliyormuş.

Boğa güreşlerinde 6 gösteri oluyor. Biz ilk boğanın telef olmasına geç kaldık, kapıdaki görevli bizi içeriye almadı. 1. boğa ile işleri bittikten sonra sigara molası için kapılar açıldı, biz de içeri girip yerimize oturduk. Ve gösteri başladı. Ama pek iç açıcı bir şey olmadığı için bölüm sonuna kadar zor oturduk, ara verildiğinde hemen kaçtık.

Tuhfe dedi ki...

Ben dün yorum bıraktığımı sanıyordum ya neyse tekrar yazayım. Madrid gerçekten daha farklıymış. Bir de şu hayvanlara eziyet etmeseler. Ben çok şaşırıyorum, nasıl insan başka bir canlının canı yandığında zevk duyabilir anlamıyorum. Horozları bile güreştiren insanlar insan mıdır acaba! Vahşet değil mi bu! Aynı şey Tr de yapılsa Dünya Hayvanları Koruma Dernekleri kesinlikle olaya el koyar ve gelsin cezalar v.s ....

pinomino dedi ki...

Ben de anlayamıyorum boğa güreşinin mantığını hatta boğa kazandığı zaman için için hoşuma gidiyor..içim kaldırmıyor böyle vahşeti..zavallı hayvancıklar..bu arada çok özeniyorum sana incik boncukcum, beni de bavuluna koyar mısın gezmeye giderken:))

incikboncuk dedi ki...

Deve ya da horoz güreşi gene iyi, hayvanlar kendi cisleri ile kapışıyorlar. Burda zavallı boğalar iğne ile uyuşturularak çıktıkları için zaten baştan yenik durumdalar.

5*lı tatil köylerine zaten gitmiyoruz, ama bu yazki fiyatları görünce bu kadar parayı verip bi ülke görürüz dedik. Hazır bebiş de yokken fırsat bu fırsat deyip kendimizi İspanya'ya attık. Bir dahaki gidişimizde seni de götürelim Pino :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...