Çarşamba, Ekim 08, 2014

Çocuklu Tatilde bavul hazırlama deneyimleri

Eveeet bir yaz mevsimini daha geride bıraktık, sonbahar kendini iyice hissettirmeye başladı. Çocuklar bu yaz 5 yaşlarını doldurdular, yaz demişken nasıl çanta hazırlıyorum paylaşmak istiyorum. ilk seyahatimizi çocuklar 1 yaşında iken yapmıştık. Geçtiğimiz 5 yıl içinde yurtiçi yurtdışı, uzun kısa, arabalı uçaklı farklı yolculuklar yaptık. Çocuklar büyüdükçe bavulun boyu küçüldü, içindekiler değişti; ama şunu kesinlikle söyleyebilirim ilaçlar ve ateş ölçer hep çantamızın demirbaşı oldu.

Şimdi ben çantayı nasıl hazırlıyorum? Öncelikle bir liste yapıyorum, excel de olur kağıt da olur. Daha sonraki gezilerde içerik mevsime ve yaşa göre değişse de hatırlatma amaçlı bu listeleri saklıyorum. Bu liste hazırsa çantanız hazır demektir :)

Listemde 4 ana başlık var :
1.     Sağlık malzemeleri
2.     Kıyafet
3.     Oyuncak
4.     Gıda

Bir de prensiplerim var : ( not : bu prensipler benim önceliğime göredir, öneri olarak yazıyorum, her annenin deneyimi ve önceliği farklıdır)

1.     İlk önce bavula ilaçlar hazır edilecek.
2.     Unuttuğum takdirde kolaylıkla satın alabileceğim bir şey için stres olmuyorum. (Örneğin hava beklenenden çok sıcak, hemen LCW mağazasından 2 penye şort alıyorum)
3.     3 günlük tatilde çocuk günlük proteini almadı diye stres olmuyorum.
4.     Kan şekerleri düşüp de cozutmasınlar diye bavulda taşınabilecek, gittiğimiz yerde yenisini alıncaya kadar yetecek miktarda badem, galeta gibi atıştırmalık yanıma alıyorum, bavula koyuyorum.
5.     Eğer çamaşır yıkama imkanı varsa ve yaz ise çantayı küçük tutmak için kıyafetleri -1 gün için az koyuyorum.
6.     Şapka her daim çantaya giriyor.

1-2 yaş için neler götürdüm? Listeye bakınca şok geçirmeyin, ilk seyahatimiz olduğu için biraz acemilik vardı.

·        İlk sırada ilaçlar elbette
·        Bebek bezi : kalınacak gün x 6 hesabı ile koca bi paket. Eğer gittiğiniz otele yakın market vs yoksa bebek bezinizi yanınızda fazla fazla götürün, az olmasın. Güvendiğiniz marka dışında mecburiyetten bir şey alıp da pişik olmayın.
·        Pişik kremi, şampuan, ıslak mendil
·        Bol bol body. Plajda iken omuzlarını korusun diye de hep body giydirdim.
·        Blender, toz tarhana, hazır muhallebi, elektirikli cezve  : Otelin yemekleri fena değildi, bu ekipmanlara gerek kalmadı, 2 yaş olduğumuzda sadece atıştırmalık aldık yanımıza
·        İçiçe konabilir, çantada çok yer kaplamayacak türden yaşlarına uygun oyuncaklar
·        Yemek dökülme olasılığı için bol tişört. Benimkiler önlüğe gıcıktı.

3-4 yaş için neler götürdüm?
·        Bebek bezi artık yerini adaptöre bıraktı, bavulumuz da aynı oranda küçüldü
·        Artık üstlerine daha az yemek döküldüğü için tişört sayısını “kalınacak gün sayısı +1” şeklinde hesaplıyorum.
·        İç çamaşırını hala bol tutmalısınız. 4 yaş tatilinde 3 gün ishal oldu çocuklardan biri, yıkayıp kurutalım derken ancak yetti.
·        Oyuncaklarını artık kendileri seçebilir, hatta kendi sırt çantalarını hazırlayıp taşıyacak yaştalar. Hatta hemen alın, çoraptı, küçük arabaydı, boya  vs gibi parçalar için bavulda yer kazanırsınız. Sadece sırt çantaları için dikkat edin ağır olmasın.
·        Oyuncak seçimini onlara bırakın dedim ama göz kulak olmakta fayda var, maazallah tüm bavulunuzu kaplayacak büyüklükteki dinozorunu ya da kitaplığındaki ennnn kalın kitabını seçebilir.

5 yaş için neler götürdüm?
Bu yaz 2 yurt içi, 1 yurtdışı gezisi yaptık, yurtdışı gezimizi daha sonra detaylıca yazacağım.
·        2 adet kabin içi boyda bavul aldık, şöyle arabalı cicili bicili bi şey değil, ama hafif kolay çekilebilir bir şey tercih ettik.
·        Tuvalet için adaptör filan yok artık, sadece ıslak mendil yeterli. Uni baby 15li tatil boyu da çıkmış bu arada :)
·        Bavullarını kendileri hazırladılar.
                - Anneeea ne koyucaaam?
                - oğlum 3 tişört koy
                - Aneeea başka ne koyucaam?
                - 4 çift çorap koy
                ....
                - Anneeea bavul doldu, oyuncaklarım hiç yer kalmadıııı amaaaa
                - kalır kalır, şunu bunu da koy
gibi bir diyalogla son 5 yılın en hızlı çanta hazırlama sürecini yaşadık. Onlar kendi bavullarını hazırlarken ben de bizimkini doldurdum. Onlarınkini kontrol ettim, gereksiz boşluklarını düzelttim, gidilecek lokasyona göre oyuncaklarını koydular.
·        Çocuklara da artık terlik gerekiyor, reklama girecek ama crocstan çok memnun kaldık, o kadar gezdik ettik, ayaklarını hiç vurmadı, parasının hakkını çıkarttı.
·        Oyuncak ebatları ve seçimleri değişti, çantalar da rahat etti. 2-3 minicik araba, 1 defter 3 kalem ile durumu kurtardık.
·        Deniz tatiline uçakla gidiyorsanız ve giderken eğer kalacağınız yere yakın market varsa evden taaaa oralara kova, tırmık vs taşımayın, hem bavulunuz hem de sizin aklınız rahata etsin, marketten 5-10 TL ye yenisini alın. 

Artık 6 yaş tatilimiz bakalım nasıl olacak. Bavul hazırlama konusunda heveslerini aldıkları için "anneee benim işim var şimdi, sen benim yerime hazırla" gibi cümleler duyma olasılığım yüksek gibi :) 

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...