Cumartesi, Haziran 11, 2005

Örgü ile ilgili kitap




Çoğumuzun çocuklukta ilk elişi uğraşı örgü olmuştur. En kolayı olan haraşo ile ilk adım atılır. Heyecanla dikdörtgen basit patik ya da atkı örme denenir. Ama bir türlü bitmez, anneler hemen yardıma koşarlar ve ördüğünüz şey nihayet biter.

Peki kendi kendimize nasıl öğreneceğiz? Emel Eser'in 'Yün Örgü - Çeşitli Örgü Teknikleri' adlı kitabından söz etmek istiyorum.

Kitap, Kız Meslek Liseleri ve Pratik Kız Sanat Okulları öğrencileri için tavsiye edilmiş. Bu nedenler kitabın fiyatı 4 YTL. Kitap 74 sayfa, saman kağıda baskılı ve resimler siyah beyaz.

Örgü tekniklerinin nasıl yapıldığı grafiklerle anlatılıyor. Sonra desen örnekleri veriliyor. Sıra sıra hangi tip ilmek ile yapılacağı anlatılıyor, ayrıca ilmek tiplerinden oluşan bir tablo ve desenin küçük bir fotoğrafı da mevcut.

Kitaptaki bazı konu başlıkları bazıları şöyle;

  • ilmek atma, kapatma, arttırma, eksiltme, ilik açma
  • haraşo, yüz, lastik örgü
  • pirinç, kesme şekeri, selanik örgü
  • delik (ajur) yapma
  • taç, yaprak, çam örgü
  • ikili saç örgüsü, tohumlu saç örgüsü
  • balıksırtı örgü

Kitabı İstanbul'da büyük kitapçılarda bulamadım, belki kız lislerinin yakınındaki kırtasiye veya kitapçılarda bulabilirsiniz. Eğer internetten alışveriş yapıyorsanız, weblebi'de var, ben ordan aldım. Bir olasılık da yayınevine telefon edip adresinize gönderilecek şekilde ödemeli satın alabilirsiniz.

Kitap benim çok işime yaradı, umarım sizin de işinize yarar.

http://www.weblebi.com/Default.aspx?Pt=14&Pid=0CQBKKJXh_duX0hfTgp7LA

Yayınevinin adresi:

Dilem Yayınevi

Çatalçeşme Sokak 46/2 Cağaloğlu/İst

Tel: 0-212-522 19 15

1 yorum:

nagice dedi ki...

gerçekten örgüyü öğrenmek istiyen arkadaşlar için iyi görünüyor.bende arkadaşlara haber veriyim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...