Çarşamba, Temmuz 13, 2005

Limonlu Kek


Malzemeler;
  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 3,5 su bardağı un
  • 2 limonun kabuğunun rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

Yapılışı;

  • Yumurtalar bir kaba kırılır ve tozşekerle iyice çırpılır.
  • Başka bir kapta un, vanilya ve kabartma tozu harmanlanır.
  • Azar azar yumurta-şeker karışımına eklenir.
  • En son olarak da limon kabuğu rendesini ekleyip karıştırın.
  • Yağlanmış kek kalıbına dökün.
  • 175 derece fırında yaklaşık 35-40 dakika pişirin.

Hızlı ve yapımı kolay bir kek tarifi ve kesinlikle çok güzel kabarıyor. Kek yaparken zeytinyağı kullanıyorum, tadında çok fark edilmiyor, böylece hamur işleri daha sağlıklı oluyor :) Kek yaparken kelepçeli teflon kalıp kullanıyorum. İyice soğuduktan sonra kelepçesini açıyorum, kek servise hazır.

Afiyet olsun.

3 yorum:

MUNEV dedi ki...

BIZIM EVDE HAFTADA ENAZ IKI KEZ KEK YAPILIR.ERTESI GÜNE KALMAZ.BU TARIFI HIC DENEMEDIM ILK FIRSATTA YAPACAGIM.SEVGIYLE KAL...

Emel dedi ki...

Eline sağlık. Zeytinyağı kullanmaya korkuyorum ben hamurişlerinde, ama madem farketmiyor diyorsun ben de bir deneyeyim.Çoktandır bırakmıştım kek kurabiye yapmayı.Bazıları yeniden yapmam için can atıyor tabi evde:))

serso dedi ki...

valla biraz önce işyerine getirdiğin kekin son 3 dilimini yedim, pek leziz olmuş, eline sağlık :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...