Cumartesi, Şubat 25, 2006

Karagöz Hacivat Neden Öldürüldü?

Cuma akşamları sinemaya gitmeyi alışkanlık haline getirdik. Bu haftaki tercihimiz geçen hafta gösterime giren "Karagöz Hacivat Neden Öldürüldü?" adlı film oldu.

Film, 14. yüzyılda Bursa'da geçiyor. Osmanlı Devletinin temellerinin atıldığı ve Orhan Bey'in başta olduğu dönemdir. Moğol saldırıları, vergileri arttığı için halk Bursa etrafında toplanmaktadır. Huysuz Karagöz ile fırsatçı Hacivat'ın yolları Bursa'da keşisir. Aralarındaki espirili diyalog halkı epeyce güldürür, bir anda ünlü olurlar. Ancak hicivlerinden rahatsız olanlar Karagöz'le Hacivat'ı malesef rahat bırakmazlar.

Konuyu kısaca özetledikten sonra gelelim filmle ilgili yorumlarıma : filmi genel olarak beğendim. Haluk Bilginer zaten çok başarılı, oynadığı her rolün hakkını veren bir oyuncu olduğundan Karagöz rolü için bence mükemmel olmuş. Beyazıt Öztürk de çok iyi oynamış, mimikleri gayet başarılıydı. Ayşen Guruda tek kelime ile harikaydı :) Güven Kıraç da rolünün hakkını veriyor. Şebnem Dönmez ise benim gözümde hep "sabah şekeri" olarak kaldı, ama filmde sırıttığını düşünmüyorum, hatta bir yerde şarkı da söylemiş, şu anda kaseti olan bi çok mankenden çok daha iyi.

Ara ara günümüz olaylarına göndermeler yapılmış :) Kostümler özenle seçilmiş. Filmin ses ayarlarında bir sorun varmış, bu yüzden diyaloglar zor anlaşılıyor deniyor, ilginçtir ben filmi çok rahat izledim :) Fırsat bulursanız izlemenizi tavsiye ederim.

pır, eki, uç, durt, baş : Bu nedir merak mi ettiniz, filmi izlerseniz siz de öğreneceksiniz :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...