Pazar, Temmuz 02, 2006

Miyazaki ve Filmleri

Animasyon filmleri çok seviyorum, normal filmlerden farklı olarak hayal gücü daha yoğun kullanılıyor.

Bu aralar Japon çizgi filmlerine (anime ) kafayı taktım. Aynı yönetmenin 4 filmini arka arkaya izledim. Kesinlikle Shrek, Nemo gibi filmlerden çok farklı. Pixar, Walt Disney filmlerinde görüntülerin daha 3 boyutlu, daha gerçeğe yakın olmasına çalışılıyorken, Japon çizgi filmlerinde ise çizgi film olduğu daha çok hissettiriliyor, konu ve anlatımı daha öne çıkıyor.

Miyazaki için "Japonların Walt Disney"i deniyormuş, ama kendisi bu tanımlamadan hiç hoşlanmıyormuş. Filmlerinde değişik yöntemlerle insanların iyi yönlerini anlatmaya çalışıyor, hatta kötü karakterlerin bile iyi yönlerini yeri geldiğinde öne çıkartıyor. Japon kültüründen etkilendiği konuları bazen anlamak zor olabiliyor.

Aslında filmle ilgili daha fazla yazacaktım, ama filmle ilgili detay vermek istediğim için vazgeçtim. Eğer bu tip filmler ilginizi çekiyorsa, sıradan konulardan sıkıldıysanız, hayal gücünüzün zorlanmasını, hatta şaşırmak istiyorsanız bu filmleri izlenizi öneririm.

Filmlerin konularını linklere tıklayarak Beyazperde.com'dan okuyabilirsiniz :


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...