Pazartesi, Mayıs 15, 2006

YE # 10 ÇİLEK

Bir kaç aydır yemek etkinliklerini kaçırıyordum. Ama bu ay son dakikaya bırakmadığım için sizler için 2 tarif hazırladım : Çilek Reçeli ve Çilekli Dondurmalı Tart. Organizasyon için Benim Küçük Mutfağım blogunun sahibi Tuğçe'ye teşekkür ediyor, çilekli tarif gezimiz için kendisine kolay gelsin diyorum.


Daha önce hiç reçel yapmamıştım. Ekmek makinasını da yeni aldığım için bir heves reçel programını denedim. Çilekleri yıkamak ve ayıklamak dışında başka bir işi yok, çok pratik oldu. Çilek reçelinde şeker ve meyve ölçüsü 1:1 olmasına rağmen çok tatlı sevmediğimiz için 400 gr meyveye 250 gr şeker kullandım. 2 yemek kaşığı da limon ekledim. Heyecanla 1 saat 20 dakika reçel programının bitmesini bekledim.

Ben deneme amaçlı yaptığım için az meyve kullandım. Daha fazla yapmak isterseniz karıştırma aşamasında pişirme kabından makinanın içine taşma olacağını göz önüne alarak miktarı arttırabilirsiniz.

İçine sıcak su döküp boşaltarak kavanozları ısıtın. Bu şekilde ani sıcaklık değişiminden dolayı camın çatlasını önlemiş olursunuz. ( Çaycılar da seri halde bunu yaparlar ya ) Sıcak reçeli kavanozlara boşaltın ve soğumaya bırakın.

Peki reçel nasıl oldu? İlk düşüncem, bana çok sulu geldi. Ama içinde neler olduğunu düşününce benim için bir sakıncası yok. Sulu olan kısım sadece çilek suyu ve şeker. Ekmeği banınca nefis bir çilek tadı alıyorsunuz. Sonuç bol taneli ve lezzetli bir çilek reçelimiz oldu :)


Gelelim Çilekli Dondurmalı tart tarifine. Bu tarifi bi zamanlar bir dergi eki olarak verilen Tukaş çilek kitapçığından buldum. Tarifteki malzemeleri aynen aktarıyorum. Ancak ben tartı ölçülerin yarısını dikkate alarak hazırladım, üzerine de krem şanti koymak yerine çikolata eritip döktüm. Tukaş'ın dondurmasını hazırlamak yerine hazır sade ve çilekli dondurma alıp tartın içine karıştırarak doldurdum. Yaz için gayet pratik ve hafif bir tatlı oldu.

Malzemeler:
2 paket petibör bisküvi
100 gr tereyağ
1 çorba kaşığı toz şeker

1 paket Tukaş çilek aromalı dondurma
Yarım su bardağı Tukaş çilek reçeli
Yarım paket Tukaş sade krem şanti
200 gr labne peyniri
200 gr çilek
1.5 su bardağı süt

Yapılışı:
Dondurmayı üzerindeki tarife göre hazırlayın. Krem şantiyi de tarife göre hazırlayıp sıkma torbasına doldurun.
Bisküvileri ufalayıp robottan geçirin. Üzerine tereyap ve şekeri ekleyip yoğurun, tart kalıbının dibine kaşıkla bastırarak yayın. 20 dakika buzlukta bekletin.
Dondurmayı tartın içine yayın.
Labne peniri ve çilek reçelini mikserde krema kıvamında çırpın. Dondurmanın üzerine ilave edip buzlukta 10 dakika bekletin. Çilek ve krem şanti ile süsleyip buzlukta 5 dakika daha bekletin. Dilimleyip servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize saglik...

bir sorum var.. bende ekmek makinasinda recel yaptim gecen sene ama benim cileklerim tane tane olamamisti sizinkisi tane tane olmus.. guzel olmus... nasil yaptiniz...

incikboncuk dedi ki...

Tesekkur ederim. Cilekten kaynaklanıyor sanırım. çilekleri migrostan tane tane seçerek almıştım. Henüz sularını salmadan yaptığım için olabilir. İkinci denemem de buzdolabında beklemiş olanlar daha gevşek oldu.

NuR dedi ki...

Ellerine sağlık vede afiyet olsun. Tarifi defterime yazdım, bu yaz bol bol yaparım. Dondurulmuş çilekle deneyeceğim...
Sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

aşk şiirleri kısa aşk şiirleri Etkileyici Sözler Sesli Sohbet Sesli Chat Yeni Aşk Sözleri Ayrılık Sözleri aşk şiirleri ikbal gürpınar şiirleri hayvanların çiftleşmesi slowtürk dinle lig radyo dinle günaydın mesajları msn sözleri sevişme teknikleri güzel aşk sözleri doğum günü sözleri Günaydın Mesajları Etkileyici sözler Nasıl öpüşülür Diyet Egzersiz Yemek tarifleri Makyaj Cinsellik radyo dinle video izle aşk mesajları oyun oyna Sesli Sohbet Sesli Chat Chat Sohbet karadeniz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...