Pazar, Mayıs 07, 2006

Yeni Ekmekler

Ekmek makinasını aldığımızdan beri eve dışarıdan ekmek almıyoruz. Zamanım varsa internetteki tarifleri deniyorum, yoksa Söke Un'un hazır ekmek karışımlarından yapıyorum. Geçtiğimiz haftalarda Tarçın'ın Mutfağı'ndan iki tarif denedim : Cevizli Ekmek ve Kepekli Ekmek. Tarifleri aynen uyguladım. Farklı olarak kepekli ekmeğe 1/3 cup keten tohumu ve 1/3 cup ayçekirdeği içi ekledim. Ekmek makinasının 700 gr somun ayarını seçerek 1 numaralı programda pişirdim.

Cevizli ekmeği denediğimde, saat epeyce geç olmuştu. Soğumasını beklemeye hem sabrım kalmamıştı, hem de çok uykum gelmişti. Kalıptan çıkardıktan sonra içini görmek için hemen kenarından kestim. Ekmek daha soğumadığı için tabii ki kestiğim yer hamur hamur oldu. Aklınızda olsun, benim gibi sabırsızlık etmeyin, ekmek soğuduğunda kesip içine bakın derim :))

Bu aralar ilham perileri hala ziyaretime gelmiyor. Ama belki gelirler diye boncuklarla oyalanıyorum. Ufak bir şeyler yaptım. Tamamlayınca sizler paylaşacağım.

Cevizli Ekmek

Kepekli Ekmek

5 yorum:

Evren Yasa dedi ki...

Benim gibi ekmek yapmaya merakli birilerini bulmak pek kolay olmuyor, herkes hazir almayi tercih ediyor genelde.. ki benim annemin de ekmek yapmak icin hic ugrastigini gormedim :) ama bence ekmek yapmak ayri bir beceri, ayri bir hobi.. seninkiler de cok guzel gorunuyorlar, ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

Ekmeklerin harika görünüyor eline sağlık ...

NAZLICA dedi ki...

Afiyet olsun, ekmek değil kek gibi gözüküyor. Sen bu işi bayağı öğrendin çok da iyi oldu. Ne olduğu bilinmeyen ekmekleri tüketmek beni de rahatsız ediyor. Darısı başıma diyorum:)) Sevgiler

incikboncuk dedi ki...

ekmek makinası işi kolaylaştırıyor. internette de çok güzel tarifler var. bu yılın modası bence de evde ekmek yapımı :))

Adsız dedi ki...

aşk şiirleri kısa aşk şiirleri Etkileyici Sözler Sesli Sohbet Sesli Chat Yeni Aşk Sözleri Ayrılık Sözleri aşk şiirleri ikbal gürpınar şiirleri hayvanların çiftleşmesi slowtürk dinle lig radyo dinle günaydın mesajları msn sözleri sevişme teknikleri güzel aşk sözleri doğum günü sözleri Günaydın Mesajları Etkileyici sözler Nasıl öpüşülür Diyet Egzersiz Yemek tarifleri Makyaj Cinsellik radyo dinle video izle aşk mesajları oyun oyna Sesli Sohbet Sesli Chat Chat Sohbet karadeniz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...