Cuma, Eylül 30, 2011

Tefal Actifry



Eşim biber, patlıcan, kabak, patates vs yaz kızartmasına bayılır, ancak fritözde litrelerce yağ içinde yapılan kızartmalar da pek sağlıklı olmadığı için evde hiç yapmayız, arada fırında deniyorduk, ama yağda kızartılanın lezzetinde olmuyordu.

Tefal Actifry çıktığından beri alsak mı diye hep söylüyordu, ancak fiyatından dolayı ben pek pas vermemiştim açıkçası, kocaman aleti mutfakta nereye koyacağım derdi var, o da ayrı konu.

Neyse Ramazan bayramı öncesi hepsiburada'da indirim vardı, düşündük taşındık, internetten araştırdım, yorumları okudum, tarif kitabında örnek yemeklere baktım, sadece patates kızartması dışında işe yarayabileceğine ikna oldum, tamam dedik alalım. Sipariş verdik, bayramdan sonra hemen teslim edidi.

Heyecanla o akşam patates kızartması denedik, evet 1 kaşık yağ ile leziz patates kızartması yedik, çocuklar da bayıldı.

İçinde dönen pervane sayesinde altı üstü güzel pişiyor, sürekli kapağı açıp karıştırmak zorunda kalmıyorsunuz. Fırınla üstüne kapak kapatılmış tava arası bir alet, bu açıdan pratik bulduğumu söyleyebilirim. Bir pazar sabahı -ayıptır söylemesi- sucuk dilimleyip içine attım, 5 dakikaya ayarladım, sucukta yeterince yağlı olduğu için hiç yağ eklemedim, 5 dakika sonra her iki tarafı kıvamında pişmiş sucuklar hazırdı. Bu 5 dakika içinde aman ters yüz edeyim, ocağın altını kısayım filan diye uğraşmadım.

Tek eksik tarafı saati çaldığında otomatik durmaması, bir üstü modelinde var, ama aradaki fark için bence elzem bir eksiklik değil.

O kadar para verdik aldık, mümkün olduğunca kullanmaya çalışıyorum, neler denedik, ne kadar süre pişirdik anlatayım, bunlar tecrübe usulü, elbette sizin koyduğunuz miktara ve kalınlığına göre değişiyor. Bu arada balık ve tavuğu çok uzun süre pişirmemeye dikkat edin, bu sefer de çok çabuk kuruya biliyor, pişmeye yakın kapağını açıp bi kontrol ederseniz iyi olur.

* Patates : 20-25 dk, Parmak dilimlenmiş
* Sucuk : 5 dk, dilimlenmiş
* Kabak : 15 dk, Halka halka dilimlenmiş
* Biber : 15 dk, çekirdekleri temizlenmiş, dilimlenmiş
* Tavuk : 20 dk, kemiksiz kalça
* Somon : 15 dk, iglo dondurulmuş somun buzu biraz çözülmüş, kibrit kutusu boyunca kesilmiş

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...