Salı, Eylül 13, 2005

Book Meme - tagged!

Merhaba,

Bu seferki sobelemenin konusu tam bana göre, Burcu'ya teşekkürler. Kendimi bildim bileli kitap okurum. Daha ilkokula başlamadan okumayı öğrendiğim için hiç Cin Ali kitabım olmadı. Okumaya Ayşegül serisi ve Ömer Seyfettin'in kitapları ile başladım galiba :)

Kitabın konusu, içeriğinin yoğunluğu kadar kitabın dili, yazarı, çevirmeni de benim için önemlidir. Okuduğum kitapları çok nadiren iki kez okurum. Şimdiye kadar iki kez okuduğum kitaplar Şeker Portakalı ve Yaşar Kemal'in Dağın Öte Yüzü serisi (Orta Direk, Yer Demir Gök Bakır, Ölmez Otu)

Kaç kitabım var?

Malesef bilmiyorum. Ama liseden beri, yani yaklaşık 12 senedir, okuduğum kitapların listesini (kitabın adı, yazarı ve okuduğum ay-yıl) tutuyorum. Kitaplarımın bir kısmı İzmir'de, bir kısmı da İstanbul'da olduğu için yaklaşık 300-400 diyebilirim.

En son aldığım kitap?

Genelde bir tane kitap almam. Yeni çıkanları ve çok satanları inceleyip toplu alırım. Tatile çıkmadan önce aldığım kitaplar;

  • Şu Çılgın Türkler
  • Ademler ve Havvalar 4
  • Avucumdaki Patikalar
  • Yolculuk Nereye Hemşerim?
  • Erkekler Neden Evlenir?
  • Kadınlar Neden Evlenir?

En son okuduğum kitap

Gülin Aköz'ün Avucumda Patikalar adlı kitabı. Ancak anlatım tarzını ve içeriğini pek beğenmedim. O kadar yeri gezip gördükten sonra içeriği biraz daha derli toplu, bütünlüğü olan bir kitap olmalıydı. Umarım ikinci kitabı daha iyi olur.

Paralellinde de Gülse Birsel'in kitabını bitirdim. Kesinlikle çok ilginç tespitleri var. Ancak okuyacaklara tavsiyem, her yazının başında koyu yazılmış bir bölüm var, orayı okuyarak zaman kaybetmeyin. Çünkü o bölüm zaten yazının içinde geçiyor.

Benim için anlamı olan 5 kitap

Şeker Portakalı : Bu kitabı iki kez farklı yaşlarda okudum ve kitabın farklı yerlerinden etkilendim.

Eskiden iyi bir Orhan Pamuk okuruydum. Ancak son kitapları favorilerim arasında değil. Benim sevdiklerim Cevdet Bey ve Oğulları, Sessiz Ev ve Beyaz Kale.

Ursula K. Le Guin'in Yerdeniz serisi : Yerdeniz Büyücüsü, Atuan Mezarları, En Uzak Sahil, Tehanu, Yerdeniz Öyküleri. Üniversitede yurtta kalırken bitirse de okusam diye birbirimizin gözünün içine baktığımız bir seridir :)

Yüzüklerin Efendisi üçlemesi, bir aralar çok popüler olduğu için önce önyargı ile yaklaştığım, ama daha sonra soluksuz bitirdiğim bir seridir.

5. olarak kimilerinin çok sevdiği, kimilerinin de çok uçuk bulduğu için sevmediği, ama benim çok beğendiğim Buket Uzuner'in kitabı Balık İzlerinin Sesi. İçinde o kadar güzel cümleler vardı ki, not almaktan, kitap çizik içinde kalmıştı.

Ben de Meral ile Manolya'yı sobeliyorum.

3 yorum:

Tuhfe dedi ki...

Sanırım çoğumuz Ömer seyfettin ile başlamışız kitap okumaya.
Bol kitaplı günler.

sebboy dedi ki...

Gülse Birsel ve Orhan Pamuk ile ilgili düşüncelerimiz aynı. sayfanızı da ilgi ile takip ediyorum

incikboncuk dedi ki...

Harry Potter'ın 6. kitabını ben de heyecanla bekliyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...