Perşembe, Eylül 15, 2005

Elmalı Kısır


Elma ile hep tatlı yapacak değiliz ya, şöyle değişik bir şeyler de olmalı derken Ülker'in sitesinde aşağıdaki tarife rastladım.

Malzemeleri ve yapılışını aynen aktarıyorum. Ancak ben tarifi birebir uygulamadım. Bir su bardağı ince bulguru üzerini bir parmak geçecek kadar sıcak su ile ıslattım, suyunu çekene kadar bekledim. Taze ve kuru soğanı daha az kullandım. Bir elma da bence yeterli oldu.

Malzemeler :
2 su bardağı ince bulgur (1 saat suda bekletilmiş ve süzülmüş)
2 adet kuru soğan (İnce doğranmış)
2 adet domates (Kabuksuz, doğranmış)
1 bağ maydanoz (İnce kıyılmış)
1 bağ taze nane (İnce kıyılmış)
1 bağ taze soğan (İnce kıyılmış) Su
1 çay bardağı Altın Hasat Zeytinyağı
1 adet limonun suyu ve nar ekşisi
2 adet ekşi elma (Soyulmuş, küçük kare doğranıp limon suyu ile karıştırılmış)
1 çay kaşığı kırmızı biber

Yapılışı :
• Çukur bir kap içine önce soğanı, tuzu ve bulguru koyup biraz ezerek karıştırın.
• Su hariç tüm malzemeyi ilave ettikten sonra ezmeden karıştırın. Lezzetini kontrol edin.
• Yeşil salata ile yaprak tabak üzerinde servis yapın.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...